Портфоліо


Назва проекту "Пісня - душа народу "

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети :українська література, культура,музика, культура

  
Вік учнів, клас 12-13 років, 7 клас

Стислий опис проекту

Проект з української літератури для учнів 7 класу з теми «Українські народні пісні, їх види, коломийки». Під час вивчення теми учні беруть участь у проекті "Пісня-душа народу". За допомогою цього проекту учні продовжують знайомитися з народними соціально-побутовими піснями, їхнім ідеідейно-художнім багатством, жанрово-тематичним розмаїттям. 
Для    спільної роботи учні створюють блог, в якому розміщують напрацювання всіх груп.
Під     час проекту учні виконують такі види роботи:
    
-       Робота на картках
-       Робота у групах
-       Тестові завдання
-       Аналіз пісень за питаннями
-       Бесіди, вікторини
-       Навчитися виразно читати одну з пісень, зробити її аналіз за планом
-       Заключна контрольна робота (тест або літературний диктант)


Навчальні цілі
  Розвивати навички виразного читання пісень та коломийок, їх коментування
-       Виховувати естетичні смаки, любов і пошану до окраси кожної нації – її пісенної спадщини
-       З’ясовувати художні засоби, специфічні ознаки та пафос
-       Осмислити значення пісенної спадщини українців
-       Розширити поняття про народну пісенну творчість, показати її життєвість, зв'язок із сучасністю
-       Розвивати навички інсценізації творів, творчу уяву, акторські здібності
-       Розвивати почуття гумору       

Повний План вивчення теми  


Опис оцінювання

Використовуються запитання впродовж вивчення теми для з’ясування розуміння учнями Основних запитань, а також інших важливих питань з теми.
На початку проекту, для виявлення потреби учнів, заповнюється таблиця  З-Х-Д ,в якій учні мають  описати, що  знають про українські народні пісні.
Оцінити вміння дітей оцінювати веб-ресурси. 
Під час заповнення свого блогу, який ведуть учні впродовж вивчення теми, вони мають використовувати Форму оцінювання блогу, яка спрямовує їх у навчанні. Періодичний перегляд та читання їх записів та коментарів дозволяє оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в потрібному напрямку. 
Запросіть учнів використовувати план діяльності для того, щоб допомогти їм  на етапах проведення мозкової атаки, планування, впровадження своїх планів.
На заключному етапі буде проведене міні-дослідження, написана письмова робота і підсумкова контрольна робота по виявленню знань, здобутих під час роботи над проектом.
Використано Форму оцінювання з балами також і для підсумкового оцінювання, організовано взаємооцінювання у групі враховуючи те, який саме вклад зробив кожен учень в роботу групи і наскільки його\її вклад був цінним. Оцінено учнів і під час підсумкового обговорення Ключового запитання

 Діяльність учнів та вчителя 

Перший етап
Вчитель знайомить учнів з методом проектів.
Всім класом заповнюють три колонки таблиці З-Х-Д для того, щоб учні усвідомили і оцінили свої попередні знання та з’ясувати, що саме вони знають про українські народні пісні. Наприкінці теми таблиця  знову роздається  учням, щоб вони пересвідчились, які їх знання та уявлення були помилковими.
Другий етап
Учні знайомляться з учительською презентацією, щоб визначити сильні та слабкі сторони, на які потрібно звертати увагу під час реалізації проекту. Учням рекомендують сформувати цілі, які б максимально навантажували їх здібності та допомагали їм досягти успіху як у житті, так і на уроках.
Третій етап
За  інтересами об’єднуються в групи.
Учням пропонуються зразки того, як можна розпочати працювати за проектом.
Історики - Знайти інформацію про Дорошенка, Сагайдачного, їхні військові звання, успіхи у військових походах. Чому саме про них складено багато пісень? Чому народ їх поважає, шанує? Презентувати класу і викласти це у блозі.
Художники – Скласти портрет дівчини, жінки, яку висміює пісня, коломийка, скориставшись цитатами.
Літератори – художники – Знаходять матеріал:
-       Зовнішній вигляд і побут
-       Звичаї і традиції, виконують його у вигляді презентації. Викладають у блозі.
Дослідники - соціологи – Проводять дослідження-опитування серед учнів та вчителів «Які народні пісні ви знаєте?». Кожна група обирає, як вони зможуть виконати поставлену задачу  та як будуть презентувати результати.
Заповнюють форму «Дізнайтесь про обмеження».
Знайомляться з виступом вчителя про авторське право.
Знаходять інформацію в інтернеті для дослідження в залежності від поставлених задач для кожної групи. Оцінюють знайдені ресурси за запропонованими контрольними списками оцінювання. Опрацьовують її.
На початку учні створюють щоденники для власної рефлексії.
Четвертий етап (планування діяльності та робота за планом)
Допомога учням у плануванні проекту. Вони створюють свої проектні плани з чистого листа і показують їх іншим групам, щоб отримати коментарі, щоб надати підтримку і внести свої пропозиції до розробки їх планів. Консультуються з вчителем.
Періодично під час роботи над проектом учні переглядають свої цілі та аналізують у своїх конспектах, наскільки успішно вони з ними справляються.
Фінальним етапом проекту є контрольна робота для оцінки знань учнів з даної теми.
У заключній частині проекту учні використовують критерії оцінки співпраці, щоб оцінити свою роботу в групі, і розмірковують про отриманні знання і навики. Вони також думають про розвиток навичків, необхідних у 21 столітті, таких як використання технологій, співпраця і творчість. Заповнюють 3-й стовпчик таблиці «З-Х-Д».
Завершується навчальний проект, зверненням до Ключового запитання «Які народні пісні часто звучать і нині, поміркуйте чому?»? Запропонуєте учням відповісти на це запитання у їхніх щоденниках. Надайте їм свої коментарі до їх записів у журналах. Нагадаєте їм, щоб навели якнайбільше прикладів або доказів при відповіді на запитання. Потім організуйте обговорення всім класом і попросіть їх поділитися своїми відповідями з усіма.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище Баєва Лідія Олексіївна

Фах, навчальний предмет вчитель української мови та  літератури, українська мова та література

Навчальний заклад Троїцька гімназія Троїцької районної ради Луганської області

Місто\село, район, область смт Троїцьке, Троїцький район, Луганська область

Контактні дані e-mail:

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу 10.09.2012 - 28.09.2012

Місце проведення тренінгу Троїцька гімназія Троїцької районної ради    Луганської області

Тренери Федорущенко Наталія Юріївна

Немає коментарів:

Дописати коментар